Bogdan Kiwak
Urodził się w 1971 roku w Nowym Sączu. Jest absolwentem Wyższego Studium Fotografii afa we Wrocławiu. W 2001 r. uzyskał dyplom w Pracowni Natalii Lach Lachowicz. Uczestniczył w wystawach "Cielesność ciała" w Galerii Pankow w Berlinie oraz w Muzem Sztuki w Łodzi. Debiut w Małej Galerii.

wystawa 15.IV-14.V 2003

Żyjemy w czasach zaawansowanej technologii obróbki obrazów cyfrowych, w czasach zautomatyzowanych aparatów fotograficznych i wyrafinowanej optyki. Producenci sprzętu fotograficznego prześcigają się we wprowadzaniu na rynek różnych no-winek technicznych. Jednak wielu fotografów konsekwentnie i z pełną świadomością sięga po kamere obscure, technikę której już na wstępie jest przypisana niedoskonałość przenoszenia szczegółów, rozmycie konturów i ograniczona możliwość powtarzania efektów. Fotografia otworkowa w odróżnieniu od fotografii z użyciem obiektywu daje obraz daleki od doskonałości. Jest on zamglony, nie całkiem realny, przedstawiający raczej prze-strzeń duchową.

Ta przypadkowość i wystawianie się na pastwę żywiołu, nadaje obrazowi niepowtarzalną aurę. Wydłużony czas ekspresji powoduje eliminacje z obrazu pewnych składników rzeczywistości, które rozpraszają widza, a jednocześnie sprawiają, że rejestruje-my to co chwilowe i nieuchwytne dla naszych oczu. Fakt samodzielnego wykonania kamery otworkowej (czasami są to niepowtarzalne konstrukcje) zmusza do głębszego zastanowienia się nad materią tego medium. Taka rejestracja świata przy pomocy kamery otworkowej jest próbą ucieczki ze świata ko-mercyjnych obrazów produkowanych masowo.


W czasie wernisażu miała miejsce akcja fotografowania przy użyciu "Kamery Obscura"

 

z zestawu Metanoia

MASKI II

z zestawu Cialo musi umrzeć

z zestawu Cialo musi umrzeć

Otworki

Promyk

Przestrzeń Wewnętrzna

z zestawu Opowieści

z zestawu Miejsca Sekretne

z zestawu Metanoja

z zestawu Opowieści

z zestawu Metanoja

fot. Autora

fot.PM